A túlírt thriller, avagy a Gyilkos Ösztön is érdekessége miatt vált népszerűvé

Aligha létezik olyan emberi lény ezen a világon, kit ne érdekelne, hogy percre pontosan mi fog történni vele a jövőben. Erre aztán rengeteg kamu jósok rá is kaptak, amivel még ráadásul sok pénzt is keresnek. A valóság viszont az, hogy léteznek olyan misztikus képességgel rendelkező látók is, akiket valamiféle küldetésre szánt az ég. Nem túlzás, ha azt mondjuk, számos olyan film készült már ebben a témában, amik valóban boncolgatják ennek valószínűségét, többek között Anthony Hopkins filmbéli szerepét is, melyet médiumi erőkkel ruháztak fel a Gyilkos Ösztön című film kedvéért.

A sorozatgyilkos nyomában

Anthony Hopkins egyébként drámai szerepét legfőképpen az FBI segítségére szánták a filmben. Amint kiderült egy sorozatgyilkosság ügyében kell eljárniuk, miután szinte azonnal a nézők arcába csapódnak a film részletei. Rögtön a film közepén érezhetjük magunkat, mikor kiderül, hogy már a kezdetben ott van az egész történet lényege. Egy sorozatgyilkos, két FBI ügynök, és a boszorkány, aki igazából egy látó, vagy médium, vagy csak egy jó intuitív képességgel rendelkező férfi. A gyilkosság egyébként mindig beteg áldozatokat vont maga után, mellyel nem is lenne gond, hiszen vagy meggyógyulnak, vagy pedig nem és ha nem, akkor csak könnyít rajtuk a gyilkos, nem igaz? A film lényegében nem is a gyilkosságra helyezte a hangsúlyt, csak kellett egy alap történet, amire Anthony rávetheti magát és képességét. Így azért sokkal izgalmasabb bemutatni egy ilyen képességű személyt, mint egy dokumentum filmet egy férfiról a kristálygömbbel és Tarot kártyáival.

A mentális háttér

Alapvetően a szál egészen jónak tűnik. Próbálják a nézők tudtára adni, hogy aki egy gyilkos, az tulajdonképpen beteg és ő maga is betegeket gyilkol, ezáltal önmagát akarja elpusztítani. A tükör dinamikáját egyébként a rendező, spirituális és pszichológia irányultságát is boncolgathatja, de ez csak maradjon magunknak egy feltételezés. A thriller kategorizálás alapvetően csak addig volt talán értelmezhető, míg a gyilkos miért is gyilkol összefüggés nem jött felszínre a filmben. Innentől kezdve jött a gondolkodás része, és kezdett mentális és morális értelemben elmozdulni a történet, mint hogy megtartsa a kemény thriller besorolását.

Apropó, lehet hogy ez is érdekelhet  Különböségek a jobb és a rosszabb minőségű csokoládé között

Van úgy, hogy a színészekkel terelik el a figyelmet a lényegről

A három kiváló színész (Anthony Hopkins, Colin Farrell, Jeffrey Dean Morgan) egyébként nem kérdés, hogy mindig jól teljesít, az viszont már más kérdés, hogy sokszor a film rovására megy az, hogy a színészekkel győzik meg a nézőket arról, hogy jó a film története. Márpedig néha a semmitmondó történeteket aligha lehet velük kompenzálni. Egy biztos, a filmben rengeteg elem megtalálható volt. Izgalmas, pörgős film, ami azért néha leül, lelassul. Végülis ha nagyon nem akarjuk túlgondolni a dolgokat, akkor ez a film a legkevésbé sem adja le erre az igényét. Az emlékezetes és drámai zárása, a tipizáló, Hollywood-i filmek alapvető viselkedése, melyet a rendező az igényesebb krimirajongók számának növelésére is , megszolgálta előre a bizalmat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.