Mennyit lehet alkudni egy használt autó árából?

Mennyit alkudhatunk egy használt autó árából?

Milyen tényezők alapján kezdhetünk alkudozásba egy használt autó kapcsán? Egyúttal melyek azok a tényezők amelyek befolyással bírnak a jármű árára? Ennek jártunk utána.

-

Az autóvásárlás bonyolult dolog. Már a pontos igényeink meghatározása sem mindig egyszerű feladat, ráadásul a költségvetésünknek leginkább megfelelő típus, illetve konkrét autó felkutatása is rengeteg kutatást igényel. Amennyiben használt autót akarunk vásárolni, még nehezebb helyzetbe kerülhetünk, mivel a kor és állapot függvényében számos további tényezővel kell számolnunk. Szerencsére az internet megkönnyíti a vásárlás előtt állók dolgát, hiszen pár kattintással elérhetővé válik minden információ, legyen szó akár konkrét adatokról, akár vásárlást segítő tippekről. A következő cikk is ilyen tippeket tartalmaz, méghozzá az alkudozásnál figyelembe vehető tényezők kapcsán.

Műszaki vizsga hiánya vagy rövid időn belüli esedékessége

A műszaki állapot csupán egy részét képezi az árnak, számos egyéb tényezőt is figyelembe kell vennünk. Ha műszaki vizsga nélküli autót vásárolunk, amelyet forgalomban akarunk használni, nagyon fontos megbizonyosodnunk arról, hogy minden papírja rendben legyen, mert egyébként legfeljebb donorként tudjuk majd felhasználni. Ha még ugyan részt vehet a forgalomban a jármű, de már esedékes a műszaki vizsga, nagyon alaposan vizsgáljuk át, nehogy később problémás helyzetbe kerüljünk.

 

Módosítások

A műszaki vizsga kapcsán merül fel a különböző módosítások témája. Sufnituning jellegű kezeléseken átesett autókkal nagyon vigyázzunk, hiszen a nem megfelelő beavatkozások jelentősen ronthatják a megbízhatóságot és biztonságot is, továbbá a szabályok által meghatározott határértékeken kívüli módosítások – amelyek gyakoriak a felnik, felfüggesztés vagy egyéb kiegészítők esetében – a műszaki vizsgán való megbukással járhatnak. Tuningolt autók esetében bátran alkudhatunk, hiszen nagy valószínűséggel helyreállítási költségeink is lesznek a későbbiekben.

 

Gumik

A KRESZ szerint ha egy autó gumijain a profilmélység nem éri el az 1,6 millimétert, akkor az nem alkalmas a forgalomban való használatra. Biztonságunk érdekében ezt a számot érdemes inkább 3 milliméter környékére belőni. Ha a vásárolni kívánt autó gumijai nem érik el ezt az értéket, akkor nagy valószínűséggel hamarosan be kell szereznünk egy megfelelő párt vagy szettet, ami nem olcsó dolog és negatív irányba tolhatja a kialkudott árat.téli gumi

Apropó, lehet hogy ez is érdekelhet  Mi az a TPMS szenzor, ezeket érdemes tudni vele kapcsolatban

Motor, hengerfej, váltó, elektronikus rendszer, stb.

Egy „hengerfejessé” vált autó javíttatása, a kettős tömegű lendkerék vagy a hajtás meghibásodása, az elektromos vezérlés elhalálozása, esetleg egy teljes váltócsere rendkívül kellemetlenül magas költséggel járhat az autótulajdonos számára. Ha az eladó ilyen jellegű hibával árulja az autót, vagy a próbaút során gyanúnk támad, szinte kötelező alkudnunk.

 

Elhanyagolt beltér

A „lelakott” autók egyik típusa az elhanyagolt, koszos, súlyos takarítást vagy akár alkatrészcserét is igénylő belterű négykerekű. Ha menthetetlen a helyzet, akkor tehetünk egy próbát.

-

Festés

Az autó valódi műszaki állapotát nem feltétlenül adja jól vissza egy hétköznapi használat során megkopott fényezés, viszont súlyosabb sérülések esetén lehetséges, hogy egy teljes festésre lesz szükségünk. Ez pedig nem olcsó mulatság.

 

Korrodált alváz

A rozsda az autók egyik legnagyobb ellensége és a legkevésbé sem esztétikai okokból. Itt-ott egy folt még elképzelhető egy olcsó, régebbi típusú járműnél, viszont a súlyosan korrodált alváz iszonyatos összeget és hosszú munkaórákat vonhat magával. Ha vészes, de még menthető a helyzet, akkor ezt érdemes az árba is belekalkulálni.

 

Ritka típus

Ha egy autó egy adott földrajzi zónán belül ritkább, még nem biztos, hogy drágább is lesz egy hasonló paraméterekkel rendelkező, populárisabb típusnál. Hiába stílusos, szép vagy sportos egy autó, ha hiány van cserealkatrészekből vagy megfelelő szakemberből. Ha minden részletet figyelembe vettünk és mégis ilyen autó beszerzése mellett döntöttünk, mindig próbáljuk meg a lehet legjobb árat elérni, hiszen nem feltétlenül lesz „egyszerű életünk”.

 

Baleset utáni javítás

Sajnos gyakoriak a balesetek az utakon, azonban bizonyos helyzetben megfelelő szakértelem és anyagi ráfordítás mellett még egy súlyosan sérült autó is újra forgalomba kerülhet. Amennyiben egyértelmű, hogy illegális módon került vissza az utakra a jármű, azonnal álljunk el a vásárlástól!Észrevehető és orvosolható, de nem életveszélyes hibák esetén jó eséllyel van előnyünk az ár lejjebb faragására.

Apropó, lehet hogy ez is érdekelhet  Tényleg helytakarékos a Konmari zokni hajtogatás?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük