Mi az a TPMS szenzor, ezeket érdemes tudni vele kapcsolatban

Ebben az autóban is van TPMS szenzor

A legegyértelműbben úgy tudjuk megérteni, hogy mi az a TPMS szenzor, hogy általában kétféle rendszert szoktak megkülönböztetni a gyártók, ami a funkciójukat illeti. Az egyik ilyen rendszer lehet direkt, a másik pedig indirekt. A direkt rendszernél az abroncs belsejében elhelyezett, vezeték nélküli szenzorok mérik a nyomást. Ezzel ellentétben az indirekt rendszerbe pedig az ABS szenzorból mérik. Ez a rendszer menet közben működik és általában alacsony nyomás, vagy defekt közben figyelmeztet.

Mióta kötelező a TPMS szenzor és pontosan mi az a TPMS szenzor?

Az abroncsnyomás-ellenőrző rendszert, az Európai Unióban 2014. november 1.-től tették kötelezővé, az új gyártású gépjárműveknél. Na, de mi is az TPMS szenzor? Olyan az autóba a gyártó által integrált rendszer, amely folyamatosan monitorozza a jármű kerekeiben lévő légnyomást.

Miért fontos, hogy legyen nekünk?

Növeli a gumi élettartamát.

Csökkenti a jármű tüzelőanyag-fogyasztását.

Kihat a közlekedésre azáltal, hogy megváltozik a fékút és a jármű mozgása.

Melyik volt az első ilyen gépjármű, amely rendelkezett TPMS szenzorral?

Az első személygépjármű TPMS rendszerrel a Porsche 959 volt a PSK által kifejlesztett üreges kerékrendszerrel.

Honnan tudhatjuk meg, hogy milyen rendszerrel van felszerelve a személyautónk?

Direkt vagy indirekt?

Ha van bármilyen lehetőségünk arra, hogy gyorsan kiderítsük, keressük meg az autónkhoz járó használati kézikönyvet. Ha viszont ez lehetetlen, akkor viszont a kereket kell szétszerelni/tetni, ugyanis akkor látszik, hogy van-e nyomásellenőrző szelep. A legegyenesebb mégis az, hogy mielőtt megvásároljuk a gépjárművet, érdemes megkérdezni a forgalmazót.

Melyiket érdemes?

Ezek a piacot domináló gyártók: Alligator, a Continental/VDO, a Schrader, a TRW, a Pacific, a Lear és a HUF/Beru.

Mire érdemes ügyelni a TPMS eszköz kiválasztásakor?

  1. Fontos a funkcionalitás és kezelhetőség, illetve a szenzor és jármű lefedettség.
  2. Gyártói háttér és támogatás
  3. Tartósság és kialakítás

Mennyibe kerülhet egy TPMS szenzor?

indirekt rendszer: itt nincs semmilyen jellegű pluszköltség, hagyományos szelepek vannak

Apropó, lehet hogy ez is érdekelhet  Mennyit lehet alkudni egy használt autó árából?

direkt rendszer: itt 15. 000 Ft-ba kerülnek a szelepek keretenként

Ha szükséges OBD2 programozás, plusz 5.500-10.000 Ft körülire becsülendő az összeg.

Fontos megértenünk azt, hogy rengeteg problémát megelőzhetünk azzal, ha alaposak vagyunk, mielőtt gépjárművet vásárolnánk. Minden egyes hiány és hiba ugyan használatkor derül ki, mégis vannak alapvetően elkerülhető tényezők, melyeket ha megvizsgálunk előre, elkerülhetők lesznek a már tényleg balesetveszélyes helyzetek.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük