Új autó vásárlás, ahogy egy tapasztalt kereskedő látja.

Visszatérő interjúalanyunk, B most részletesebben is kifejti amit az új autó vásárlás kapcsán tudni érdemes. Olyan információkhoz juthatsz ebből a cikkből, ami valószínűleg nem egy hétköznapi megközelítése lesz az autóvásárlás témájának. Jó szórakozást hozzá…

Mi a véleményed az új autó vásárlás témájáról?

Annak akinek fontos a tervezhetőség, illetve nem szeret váratlanul kiadni több 100.000 Ft-ot egy új autó mindig jó választás. Ott a garancia amit ma már átlagban 5 évre minden márkánál megkapunk kis ráfizetéssel is akár.

Ugyanakkor teljesen logikus, hogy egy új autó vásárlás során kialkudott vételárának mondjuk felét befizetem és a többi törlesztem, szinte már kivétel nélkül hozzá lehet jutni 0%-os THM-mel új autóhoz.

Az 50-80ezer Ft-os törlesztőrészlet nem kevés pénz, és nem is engedheti meg magának mindenki de nem gondolom, hogy az öreg használt autózás sokkal pénztárca barátabb megoldás. Főleg ha jól megy az alkudozás.

Ha egyszer egy évben letérdel az autó és már mindegy milyen kategória tuti hogy van benne egy százezres alkatrész. Sufni műhelyben haverral javítani lehet, csak az nem probléma megoldás hanem a probléma elhalasztása. A hiba újra előfog jönni, ha nem a megfelelően javították az autót.

Ugyanakkor az új autó árak elszálltak, a bérek meg nem annyira. Ma egy alsó középkategóriás Renault Megane 6-7 millió Ft ha egy jól felszerelt példányról beszélünk értelmezhető motorral.

Ez 15 éve még 4.000.000 Ft-ból meglett volna. Használtan lehet venni 12 éves autókat pl 1.5 MFt-ból Opel Astrát meg Focust. korrekt autók és funkcióikban kielégítik az átlagos igényeket. Meg lehet őket tartani 8-10 évig csak a tizedik év végén már minden tankolás érték növelés lesz.

piacgazdaság: fogyassz, használd, dobd el, vegyél újat. 

Ez egy olyan trend ami rossz de így működnek a dolgok. Az elköltött pénzből lesz az embereknek fizetése, amit el tudnak később költeni.

Apropó, lehet hogy ez is érdekelhet  Suzuki hibridek

Milyen autót érdemes választani?

Amilyenre szükségük van. Ugyanis pont az a baj a tipikus autóvásárlás során, hogy sokan nem azt veszik, amire szükségük van, hanem azt amire vágynak. Apa például vágyhat az új Toyota Suprára de végül csak egy Ford C-Max lesz a gyerek ülés miatt. 

Figyelembe venném hogy egy egy típus globálisan milyen számokkal büszkélkedik és ódzkodnék a divat hullámokra fejlesztett autókkal.

Azok általában úgyis egy már meglévő autó alapjaira felhányt alkatrészek káosza.

Azok az autók amiket a gyár a fennmaradása és piaci előny szerzésére gyárt, na az kell nekem. Minden gyártónál megtalálható egy-két siker modell amit muszáj jóra csinálniuk mert különben mennek a levesbe (ezt pedig egyértelmű hogy egyikük sem szeretné).

Ilyen most az új Mazda flotta például, talán csak  szabadidőautóik lógnak ki a sorból, mivel az előbb említett divat hóbort őket is érinti. lásd cx3.

Koreából a Kia vagy a Hyundai. A Skodák ugyan elmozdultak árban de azért még mindig ésszerű választás. a Peugeot új modelljei kétségkívül szépek és kiemelkednek stílusukban a mezőnyből, prémiumból a Mercedes talán most picivel de mindenki előtt áll. Az Audi a wltp-vel küszködött nem volt meg a homologizáció. a BMW meg … hát, feltüzelő dolgokra lehet számítani tőlük a közeljövőben érdemes lesz figyelni.

Költséghatékonynak mondják a Jazzt, meg a biciklit. Ami elromolhat az elfog, a kérdés, hogy nálad vagy a következő tulajnál. Kevés pénzből fenn tarthatóak az ős Suzukik de azok már annyira régiek hogy nem merném bele ültetni egy szerettemet sem. Plusz én sem járnám vele nagyon az országot. safety first!

Mi a véleményed az elektromos és hibrid megoldásokról?

Félkész a dolog. Kevés a hatótáv, túlságosan instabil téli nyári üzem nagy hatással van rá. Töltés egyenlőre nem megoldott sem időben sem infrastruktúrában. Egy szűk elit rétegnek megoldás a népnek még nem az.

Apropó, lehet hogy ez is érdekelhet  Ezekből a német használt autókból érdemes vásárolni

Az itthoni zöld rendszám mizéria pedig nem segített az elektromos autózás elfogadásában. 4000-es benzines mellé egy kávédarálót tenni és aztán verni az öko mellkast elég ciki és polgár pukkasztó.

4000-es benzines mellé egy kávédarálót tenni és aztán verni az öko mellkast elég ciki és polgár pukkasztó.

Mi a véleményed a dieselgate-ről?

Aki sokat megy most vegyen EURO 6 dízelt. Jól fog járni vele nagyon sokáig.:) Átlag ember itt sem fog nyerni de azért mert olvasott két cikket a Totalcar-on még ne vesse el a dieselt mint opció. Amúgy egy elkerülhető botrány lett volna ha nem mohók a gyártók de úgyis azok. Számokkal ugyan nem támasztom alá de szerintem nekik mindegy mit gyártanak csak vegyék.

Mi az, ami neked a „motor”, illetve a tökéletes teljesítmény és kasztni párosítás?

2.0 cm3 körüli benzines, turbó vagy szívó… attól függ hogy milyen gyártmány egy japán szívó nem fog úgy menni mint egy német azonos köbcentis.

  • ha erős autót kell csinálni azt a németek tudják
  • ha tartósat, azt meg a japánok

Tök jó párhuzam az atlétikából a sprinterek és a hosszú távfutók. a sprinter egy erős izmos robbanékony látványos arc aki lehet hogy az első 400on állva hagyja a hosszú táv futót viszont a célba csak az utóbbi ér majd be. Kinek mi a fontos megint csak. Szóval nagyköbcentis japó motor 150-200 lóerő mert ennyit még kilehet autózni legálisan is, automata váltóval mert kényelmesebb és mindezt egy szép nagy hosszú szedán autóban ami egy süket szoba és nem zavar a külvilág ha benne ülök. Gyakorlatilag egy villanyvasutat akarok 4 keréken 😀 

Mi a véleményed a jövő autóiról?

A jövőbe látást meghagynám az ezo tv-s arcoknak ahogy látom van rá kereslet, de egy biztos az önerőből autózás tovább fog tartani mint azt sokan gondolják és túlságosan előre ugrottunk fejben mint amennyire a technológia a rendelkezésünkre áll. Gondolok itt a jogi-környezeti-infrastrukturális és műszaki tényezőkre.

Apropó, lehet hogy ez is érdekelhet  Mi az a TPMS szenzor, ezeket érdemes tudni vele kapcsolatban

A számítógép még mindig  egy 0-t és 1-et értelmezni tudó céleszköz, az emberi ítélőképességet és gondolatiságot nem lehet ennyire lebontani eldöntendő kérdésekre. Szorgalmazom ennek a fejlesztését de csak mint vezetést kiegészítő tehermentesítő funkciót nem pedig az irányítás átadását, inkább korlátoznám az autók használhatóságát a biztonság növelése érdekében mint sem, hogy teljesen magukat irányító robotokra bízzam a személyszállítást.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük