Vigyázz, mielőtt önszántadból gyógytornázni kezdesz

A fekvőtámasz nem gyógytorna, vagy mégis?

Hatékony gyógytorna segítségével akár meg is előzhető hogy a gerinc beadja az unalmast életünk során. Persze közel sem mindegy milyen forrásból tanuljuk meg a gyógytorna alapjait.

Elsőként legyünk tisztában a gyógytorna alapjaival, azzal, hogy mit is okozhatnak a helytelen gyakorlatok. A gyógytorna nem valamiféle normál tornagyakorlat.

A testmozgás eme formája jellemzően akkor működik ha azt rendszeresen végezzük. Egyáltalán nem mindegy az, hogy rendszeresen hibásan végzünk egy gyakorlatsort, vagy jól betanult módon.

a fekvőtámasz alternatívájára

Egy jóval egyszerűbb gyakorlat, mint például a fekvőtámasz (nem ez nem tekintendő gyógytornának, csak a példa kedvéért) gyakorlása során sem vagyunk képesek fejlődni, ha rosszul sajátítottuk el az alapokat.

Hiába erőlteted a fekvőtámaszt, ha:

  • Nem egyenes háttal végzed
  • Nem mész le megfelelő mélységig
  • Elkapkodod

Ugyanígy van a gyógytornával is, persze itt azért jóval nagyobb a tét.

Egy rosszul végzett fekvőtámasztól max komolyabb izomlázad lesz, lassabb fejlődés mellett.

Ha azonban a gyógytorna gyakorlatot hanyagolod el jól megtanulni, annak messzemenő következményei is lehetnek.

hogyan tanulhatok megbízható módon gyógytorna gyakorlatokat?

Kezdd talán azzal, hogy utánanézel, megbízható forrásból persze, hogy mit érdemes tudni a tornáról. Ha tisztában vagy az alapfogalmakkal, akkor pedig érdemes keresni egy megbízható tananyagot.

foglaljuk össze

  • A gyógytorna gyakorlatokat érdemes körültekintően kezelni
  • A gyógytorna nem csak baj esetén, hanem megelőzésképpen is kiváló
  • Csak megbízható forrásból származó gyakorlatokat végezz, ha van rá mód akkor szakértő felügyelete mellett.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük