A Google Ads, régi nevén Google Adwords története

a google ads régi neve google adwords

A Google keresőjének használata közben a találatok előtt és után is láthatsz fizetett hirdetéseket, ezeket a Google Ads szolgáltatás keretében lehet kezelni. A következő cikkben röviden leírom, hogy mi ez, kisvállalkozóként és kezdőként mire kell ügyelned, illetve bemutatom a rövid történetét.

Mi az a Google Ads és Google Adwords?

A Google Ads, régebbi nevén a Google Adwords a Google fizetős hirdetési szolgáltatása. Lényegében a megadott kulcsszavak és paraméterek alapján a Google keresési találatai előtt és után jelennek meg a hirdetéseid, ha egy ilyen kampányt indítasz.

google ads

A legfőbb dolog, amit tudnod kell róla, hogy a használata súlyos szakértelmet kíván, ahogy manapság bármilyen fizetett hirdetési forma. A régi szép idők, amikor a Facebook hirdetések elérései nem 10% körül voltak, igaz? Pontosan meg kell határoznod a kulcsszavakat, amelyekre szükséged van, beállítanod az időtartamokat és nagyon okosan kell beosztanod a rendelkezésedre álló költségvetést is. Egy-egy rosszul belőtt kampány égeti a pénzt.

Ha teljesen kezdő vagy, vagy nincs erre szakosodott munkatárs a cégednél, akkor érdemes első lépésként egy profi ügynökség segítségét kérned a hirdetéskezelés kapcsán. A Google Ads kezelőfelületét ingyenesen elérheted, ha már van valamilyen regisztrált Google fiókod. A keresőhöz kapcsolódó kulcsszótervezőt is itt találhatod, ez az eszköz nem csak a fizetéses hirdetéseknél, hanem a keresőoptimalizálás során is jól jöhet.

kulcsszótervező

A Google sztorija

A Google története 1996-ban kezdődött, amikor Larry Page és Sergey Brin, a Standford Egyetem két diákja elkezdett dolgozni egy webet feltérképező szoftveres eszközön. Eredetileg Backrub volt a neve és a két diák által létrehozott PageRank algoritmuson alapult. Ez az algoritmus nem csak a keresett kulcsszó gyakoriságát figyeli egy oldalon, hanem az oldalra mutató backlinkeket is elemzi.

A céget hivatalosan 1998-ban alapították meg, akkor már két éve Google néven futott a projekt és 60 millió oldalt indexelt. Készítői 1999-ben el akarták adni a kezdeményezést, azonban a vártnál alacsonyabb ajánlatokat kaptak.

Hirdetési szolgáltatásuk 2000-ben indult. A szokásos marketingeszközökkel ellentétben a hirdetések (mai napig) csak szöveges formában jelennek meg, ez a forma sokkal hatékonyabb, mint a több sávszélességet kívánó, lassabb képi megjelenítés. 2003-tól él a Blogger/Blogspot blogszolgáltatás.

A 2004-es IPO fontos változást hozott a cég életébe, részvényeiknek köszönhetően jelentősen megnőttek az anyagi tartalékaik és befektetési lehetőségeik.

A következő években rengeteg kísérleti szolgáltatást indítottak. Ezek közül számos próbálkozás megszűnt napjainkra (például a közösségi média platformnak szánt Google+), de az Android, a Drive vagy az időközben felvásárolt Youtube tovább erősítették a cég dominanciáját az IT piacon. Legfrissebb dobásukkal, a felhőalapú, Stadia nevű streaming szolgáltatással a játékpiacra igyekszenek betörni, de az okos eszközök ágazatában is egyre komolyabb szereplővé válnak. [forrás]

google home mini

Nevezetes dátumok a Google Ads története során

A cég fizetős hirdetési szolgáltatása 2000-ben indult Google Adwords néven. Kezdetben havidíjas formában működött és maga a Google intézte az ügyfelek kampányainak menedzselését. 2002-től kezdve CPC alapokon működik a rendszer, azaz a kattintásoktól függ a befektetés mértéke.

2003-ban indult az Adsense, a cég másik fizetett hirdetési szolgáltatása. Hivatalosan elismert vizsgarendszerük 2005-től érhető el, éves szinten futó felsőoktatási programjuk 2008-tól.

2013-tól komplexebbé váltak a kampányok.

2015-ben a Google bejelentette, hogy tíz országban a mobilos keresések megelőzték a számítógépeseket. A régi motoros vagy kevésbé tapasztalt ügyfelek gyakran követik el a hibát, hogy csak számítógépes felhasználókra gondolnak, amikor optimalizálják netes jelenlétüket. Hatalmas hiba!

2018-ban a Google Adwords nevet váltott, napjainkban Google Ads néven fut. Fontos változás volt, hogy megjelentek a könnyebben kezelhető smart kampányok a rendszerben, így a szakképzettség vagy anyagi források hiányával küszködő kisebb cégek is hirdetési lehetőséghez juthatnak. [forrás] [forrás]

Konklúzió

Alig 23 év alatt a Google egy aprócska egyetemi kezdeményezésből egy életünk minden részében meghatározó tényezővé vált. Tárolja és elemzi minden adatunkat, kiszolgálja szükségleteink jelentős részét és továbbra is folyamatosan növekszik.

Hirdetési rendszere remek lehetőséget biztosít a vállalkozásoknak a megjelenésre, ugyanakkor kockázatokkal is jár, ha nincs meg a szükséges szakértelem. Ne feledje: bízza profikra és törekedjen a legköltséghatékonyabb döntésekre.

laptop

[kép] [kép] [kép]

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük